چرا رنگ لاستیک خودرو مشکی است؟
چرا رنگ لاستیک خودرو مشکی است؟

تاریخ انتشار : 1399/9/24/ نمایش : 578 / نظرات : 0

چرا رنگ لاستیک خودرو مشکی است؟
مشکی بودن آنها به دلیل تلاش تولیدکننده برای افزایش طول عمر تولیدات اتومبیل خود می‌باشد و عمر آن را تا میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.
⚫️ این رنگ نتیجه ترکیب مواد شیمیایی تثبیت کننده است که در حین تولید با پلیمر تایر مخلوط می‌شوند. سوپرکربن مشکی این ماده شیمیایی " Carbon black " نام دارد و برای حفاظت تایر شما در برابر آسیب‌های نور فرابنفش و لایه ازن به آن افزوده می‌شود و بطور ناگهانی طول عمر و دوام تایر را افزایش می‌دهد.
⚫️ كربن سياه دارای قابلیت مقاومت در برابر اثر خورندگی و فساد تدریجی ازن می‌باشد و اشعه‌های فرابنفش را جذب می‌کند تا آنها را به گرما تبدیل کند. با اضافه شدن ازن به مولکول‌ها و ترکیبات شیمیایی که انسجام کلی تایر را تضعیف می‌کنند، انبساط و انقباض تاير، کمتر آسیب‌زا خواهند بود و باعث خطر کمتری می‌شوند و نتیجه آن عمر طولانی‌تر و امن‌تر تایر خواهد بود.
⚫️از مهم‌ترین عوامل فساد تایرها نور فرابنفش و ازن هستند. تایرها بدون این مواد افزودنی خیلی سریع‌تر تغییر رنگ می‌دهند و از بین می‌روند. متأسفانه این جذب‌کننده‌های شیمیایی مصرف می‌شوند و با گذشت زمان تأثیر خود را از دست می‌دهند. آنها در تغییر فرابنفش به گرما و جذب ازن مصرف می‌شوند. زمانی‌که Carbon black قابلیت خود را در عملکرد از دست می‌دهد، خاکستری کم‌رنگ می‌شود. این یکی از دلایل مهم این موضوع است که چرا تایرهای مشکی اتومبیل فرسوده و کمی سفید می‌شوند.
لاستیک های در جهان برای سیاه بودن شناخته شده اند،بسیاری معتقدند که سیاه رنگ اصلی یا طبیعی آن است، در حقیقت، رنگ لاستیک کارخانه با سولفور مخلوط خاکستری زرد رنگ است. اگر به تصاویر ماشین قدیمی نگاه کنید، شما خواهید دید که رنگ فریم آن بسیار بیشتر از پنجره های مدرن است، بخش لاستیکی از لاستیک های مدرن یک ترکیب شیمیایی است که گاهی اوقات دارای بیش از بیست عنصر متوازن است.اما مهمترین عنصر، کربن سیاه است. اضافه کردن کربن به مخلوط جزء به طراح اجازه می دهد تا ویژگی های عملکرد پس از اتمام تنظیم.
در کل،لاستیک های مورد استفاده برای استفاده روزانه حاوی مقدار کمی از کربن سیاه، در حالی که درصد لاستیک اتومبیل های مسابقه ای،هرچه کیفیت و کمیت کربن در مخلوط تایر بیشتر باشد، مساحت سطح قاب ماشین،کدام تضمین عبور از گرما از ماشین به قاب، که به سرعت افزایش می یابد،این متناسب با تمام ویژگی های مورد نیاز در لاستیک های طراحی شده برای اتومبیل های مسابقه
در کجا کارایی قاب افزایش می یابد، زیرا سرعت و سرعت خود را در اوج مسابقه افزایش می دهد. در لاستیک های مورد استفاده برای اتومبیل های معمولی،مسئله کاهش اصطکاک تایر به زمین (برای کاهش هزینه های سوخت) تصویب می شود،علاوه بر مطالعه چرخ در یک روش جامع برای افزایش طول مدت استفاده در ماشین،در نهایت می بینیم که انتخاب چرخ مناسب به هدف استفاده بستگی دارد،قاب ماشین مسابقه حتی از قاب یک کامیون یا وسیله نقلیه توریستی متفاوت است

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
تحويل رايگان

تحويل رايگان

انتخاب زمان تحويل

پاسخ گويي 24 ساعته

پاسخ گويي 24 ساعته

05832231302

سفارش آنلاين

سفارش آنلاين

سفارش محصولات

درباره ما

فروشگاه رینگ و لاستیک سلیم | رینگ و لاستیک بجنورد
فروشگاهرینگ و لاستیک سلیم در زمینه عرضه رینگ ، رینگ اسپرت و لاستیک بصورت کلی و جزئی فعالیت رسمی خود را آغاز نموده است.
در حال حاضر با 20 سال تجربه در زمینه فروش رینگ و فروش لاستیک جزو معدود عرضه کننده هایی می باشیم که در راستای سهولت مشتریان در اتخاب رینگ و لاستیک ، اقدام به ایجاد فروشگاه اینترنتی رینگ و لاستیک نموده است. 

انواع سرویس ها

عضویت در خبرنامه