علت لاستیک سایی خودرو چیست؟
علت لاستیک سایی خودرو چیست؟

تاریخ انتشار : 1399/9/24/ نمایش : 322 / نظرات : 0

فارغ از این که علت لاستیک سایی خودرو در انواع آن، چه می‌تواند باشد؛ به نظر می‌رسد که بتوانیم حداقل این مشکل ساییدگی را به تعویق بیندازیم. در حقیقت شناخت دلایل لاستیک سایی از جمله دلیل خوردگی لاستیک عقب خودرو و یا علت لاستیک سایی یک طرفه و .. می‌تواند از روی دادن آن‌ها تا حدودی جلوگیری به عمل آورد. می‌توان گفت که لاستیک سایی چرخ جلو از داخل آن، به زاویه لاستیک بستگی پیدا می‌کند و این موضوع با تنظیم صحیح، قابل پیشگیری است. در اینجا علت‌های مختلف ساییدگی لاستیک‌های خودرو برای چند مدل اتومبیل پرطرفدار داخلی را دنبال می‌کنیم.
لاستیک سایی خودرو چیست؟
لاستیک سایی خودرو به حالتی گفته می‌شود که بخشی از آج لاستیک خودرو از بین رفته و تایر صاف شده است. در این حالت رانندگی با خطر زیادی همراه خواهد بود و احتمال سر خوردن در مسیرهای لغزنده و حتی آسفالت‌های معمولی خیابان وجود خواهد داشت. برای تشخیص لاستیک سایی خودرو، تنها کافی است که لاستیک‌ها را مورد بررسی قرار دهید. همین طور در برخی موارد شدید، فرمان پذیری خودروی شما دچار مشکل شده و با کشیده شدن فرمان حین رانندگی به جهتی خاص، می‌توانید متوجه وجود مشکل در لاستیک‌ها، به ویژه لاستیک‌های جلو شوید
علت لاستیک سایی خودرو
علت لاستیک سایی خودرو تا حدود زیادی به رفتارهای راننده و البته جنس خود لاستیک بستگی دارد. به جز این‌ها شرایط جغرافیایی و سطح آسفالت خیابان‌ها و غیره نیز می‌توانند در نتیجه و طول زمان فرسوده شدن لاستیک‌ها، موثر باشند. اما اگر بخواهیم به طور تخصصی‌تر علت لاستیک سایی خودرو در چرخ‌های جلو و نیز مدل‌های مختلف خودروها را دنبال کنیم، موارد زیر قابل توجه خواهند بود:
علت لاستیک سایی چرخ جلو
با توجه به هدایت خودرو از سمت جلو و متحرک بودن چرخ‌های جلو، لاستیک‌های این قسمت از ماشین دارای استهلاک بیشتری هستند. به دلیل نوع زیربندی و سیستم تعلیق خودرو در جلو که به اصطلاح جلوبندی خودرو گفته می‌شود، لاستیک سایی در چرخ‌های جلو در خودروهای مختلف متغیر است. اصلی‌ترین علت لاستیک سایی چرخ جلو در خودرو، به تغییر وضعیت شاسی خودرو مربوط است. به طور مثال در تصادفات از جلو، امکان تغییر وضعیت شاسی وجود دارد. این تغییر به وجود آمده، موجب لاستیک سایی چرخ جلو خواهد شد و پس از مدتی حرکت به این شکل، تفاوت فاحشی میان وضعیت لاستیک‌های جلوی خودرو و لاستیک های عقبی مشاهده خواهید کرد. همین طور وضعیت فنرها، زاویه لاستیک‌ها، همراستایی آن‌ها و غیره نیز از عوامل موثر هستند.
لاستیک سایی چرخ جلو از بیرون
لاستیک سایی چرخ جلو از بیرون را می‌توان شایع‌ترین نوع لاستیک سایی دانست. نخستین علت آن را باید در عدم تنظیم چرخ‌های خودرو، جستجو کرد. به این شکل که بخش پیشین چرخ‌های جلو با انتهای آن‌ها یکی و در یک راستا نباشد. برای رفع این موضوع، باید به سراغ جلوبندی کار بروید. تعمیرکار ابتدا به وسیله یک میله اندازه جلو و عقب لاستیک را بررسی می‌کند. اگر این فاصله‌ها با هم سازگار نبوده و دارای اختلاف باشد، باید مشکل با تنظیم چرخ‌های جلو رفع گردد. به این صورت اصلی‌ترین عامل اصلی لاستیک سایی چرخ جلو از بیرون آن، مرتفع خواهد گشت.
علت لاستیک سایی چرخ جلو از داخل
چیزی که باید در اینجا به آن توجه نمایید، زاویه کستر یا همان زاویه چرخ ها است. زاویه بیرون بودن (کمبر) و زاویه داخل بودن (کستر) چرخ های جلو، علاوه بر این که رانندگی و فرمان پذیری خودرو را تنظیم می کنند، در فرسودگی و لاستیک سایی نیز موثر خواهند بود. در صورتی که این زاویه‌ها به درستی تنظیم نشده باشند، باید این مورد را اصلی ترین علت لاستیک سایی چرخ جلو از داخل بدانیم.
علت لاستیک سایی یک طرفه
در صورتی که با بازدید چرخ خودرو متوجه لاستیک سایی یک طرفه یکی از لاستیک‌ها شدید، باید علت را در عدم سلامت سیبک و عدم تنظیم باد لاستیک و وضعیت سلامتی شاسی جستجو کنید. ممکن است تغییر وضعیت لاستیک به سمتی صورت گرفته باشد و درست لاستیک سایی یک طرفه را نیز در همان جهت ببینیم. در صورتی که سیبک خراب شده باشد باید اقدام به تعویض آن نمود. اگر در این کار تعلل گردد، می‌توان شاهد سایش بیشتر لاستیک بود. همین طور تعمیر شاسی و بازگرداندن آن به حالت اول، می‌تواند مشکل را برطرف سازد. مورد بعدی تنظیم باد تایر است که باید حتما به صورت دوره‌ای بررسی گردد.
دلیل خوردگی لاستیک عقب خودرو
مهمترین دلیل خوردگی لاستیک عقب خودرو را باید به خرابی اکسل خودرو مرتبط بدانیم. اغلب خودروهای ساخت داخل دارای قوای محرکه در چرخ جلو هستند. پس باید در نظر گرفت در صورتی که اکسل عقب تاب داشته باشد، می‌تواند باعث لاستیک سایی چرخ های عقب گردد.
علت تاب داشتن اکسل در خودرو به ۲ عامل بستگی دارد:
خرابی از ابتدا (نصب جنس معیوب)
خرابی بر اثر ضربات (منظور از ضربات افتادن در چاله و تصادفات است.)

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
تحويل رايگان

تحويل رايگان

انتخاب زمان تحويل

پاسخ گويي 24 ساعته

پاسخ گويي 24 ساعته

05832231302

سفارش آنلاين

سفارش آنلاين

سفارش محصولات

درباره ما

فروشگاه رینگ و لاستیک سلیم | رینگ و لاستیک بجنورد
فروشگاهرینگ و لاستیک سلیم در زمینه عرضه رینگ ، رینگ اسپرت و لاستیک بصورت کلی و جزئی فعالیت رسمی خود را آغاز نموده است.
در حال حاضر با 20 سال تجربه در زمینه فروش رینگ و فروش لاستیک جزو معدود عرضه کننده هایی می باشیم که در راستای سهولت مشتریان در اتخاب رینگ و لاستیک ، اقدام به ایجاد فروشگاه اینترنتی رینگ و لاستیک نموده است. 

انواع سرویس ها

عضویت در خبرنامه